2016 missioner tur bøn forslag

ting at bede for:

  • sikkerhed på arbejdsstedet
  • for YMO-studerende, personale og beboere i huset(Husene) at opdage eller styrke deres forhold til Gud
  • at samfundet ville være i stand til at se Guds tilstedeværelse i YMO-studerendes arbejde
  • at YMO-studerendes forhold til Gud ville fortsætte gennem hele deres liv og ikke slides af efter turen
  • at vores arbejde har en positiv indvirkning på samfundet og beboerne i huset(r)
  • at sogneborgerne i St. Paul’ s og St. James vil føle sig forbundet med det, vi laver på missionsturen, især for at bønkæden skal forbindes til missionsturen.

(forslag fra Susan Jeffries)

O Gud, livet for alle, der lever, de troendes lys og styrken hos dem, der arbejder. Vi takker dig for dagens velsignelse og beder ydmygt om din beskyttelse gennem den kommende nat. Bring dem i sikkerhed til morgentimerne, gennem ham, der døde og opstod for os, din Søn, vor Frelser, Jesus Kristus Amen

***********

almægtige Gud, Fader til al barmhjertighed, vi dine uværdige tjenere, giv dig ydmyg tak for al din Godhed og kærlige venlighed til alt hvad du har skabt. Vi beder om, at vi får en bevidsthed om din barmhjertighed, at vi med virkelig taknemmelige hjerter kan vise din ros, ikke kun med vores læber, men i vores liv, ved at opgive os selv til din tjeneste og ved at gå foran dig i hellighed og retfærdighed alle vores dage. Amen

***********

Jesus sagde: “det første bud er dette: Hør, Israel: HERREN vor Gud er den eneste Herre. Du skal elske Herren, Du Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind og af al din styrke. Det andet er dette: Elsk din næste som dig selv. Der er intet andet bud større end disse.”- Mark 12:29-31

***********

den Almægtige Gud, du har skabt os, forløst os og opretholder os, som vi er ydmygt taknemmelige for. Du skabte en verden for os at bo, storslået i bjerge, delikat i mælkebøtter. Og du skabte os i dit billede og bad om, at vi elsker hinanden, som du har elsket os. Hvor vidunderligt er din dusør.

vi beder om din omsorg og beskyttelse for vores unge og voksne på denne missionstur til South Carolina, hver af dem hørte dig kalde deres navn og svarede: “Her er jeg, Herre.”Deres er de øjne, som du ser ud i medfølelse med verden. Vi velsigner dig for at lede disse ambassadører af din kærlighed til dette sted.

vi beder om, at du guider og leder dem, når de arbejder om dagen, og giver dem fornyelse i fredelig søvn. Giv dem styrke og mod, når de konfronterer uventede udfordringer i et såret samfund. Lad dem vise gennem din kærlighed og magt, at nye begyndelser er mulige, og gennem dig kan tro, håb og kærlighed erobre alt.

himmelske Fader, vi sender vores brødre og søstre på denne mission og overlader dem til din omsorg. Vi beder om deres sikre rejse, og at du bringer dem hjem beriget i deres forhold til dig, og stadig mere opmærksom på din tilstedeværelse overalt.

alle disse beder vi i din Søns og vores Frelsers dyrebare navn, Kristus Jesus. Amen

( skrevet af Susan Jeffries)

***********

“hvor godt og behageligt er det, når Guds folk lever sammen i enhed.”

Salme 133:1

***********

hellige Fader, vi kommer til dig og beder om din beskyttelse og omsorg for de unge og voksne, der tjener i dit navn. Hjælp dem med at huske, at i nye og udenlandske omstændigheder er du der; når du forbinder og arbejder med dem, de ikke kender, at du kender dem; og når du arbejder under vanskelige forhold, hvis de træt og er fristet til at holde op, gør du det aldrig. Herre, vi beder om, at du giver dem klarhed i tankerne for deres sind, visdom af dømmekraft for deres ord og næring til deres sjæle, som kun du kan give. Vi beder denne gang at tjene sammen åbner døre, der fører til ny viden og kærlighed, og at du returnerer dem sikkert til armene på dem, der elsker dem. I Jesu navn, Amen

(skrevet af Sally Monroe)

***********

vi takker dig Herre:

for alle hans gaver så frit skænket os,

for skønheden og undren i din skabelse, i jord og hav og himmel,

for alt, hvad der er nådig i livet for mænd og kvinder, afslørende billedet af Kristus,

for vores daglige mad og drikke, vores hjem og familier og vores venner og alle familierne i S. Carolina,

for sind til at tænke og hjerter til at elske og hænder til at tjene,

for sundhed og styrke til at elske og hænder til at tjene,

for de modige og modige, som er tålmodige i lidelse og trofaste i modgang,

for missionsteamet at bringe trøst, omsorg og styrke til dem, de tjener, ved at være hænder og fødder af Jesus Kristus,

frem for alt takker vi dig for den store barmhjertighed og løfter, der er givet os i Kristus Jesus, vor Herre. Amen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.